Messuterveisiä

Välillä tuntuu, että ei ole mitään asiaa ja sitten välillä - kuten nyt - asiaa olisi vaikka kuinka paljon: Masu & Säm Helsinki, Viini ja Ruoka -tapahtuma sekä syysloma. Aloitan ajankohtaisimmasta: messukeskus on täynnä makuja (ja luettavaa) vielä huomenna.


Minä marssin sinne perjantaina tyhjän vatsan ja liian pienen ostoskassin kanssa. Herkkuja ja keittiötyövälineitä oli myytävänä metrikaupalla ja kotiin olisi voinut kuskata vaikka mitä.


Viinipuoli oli nähdäkseni ruokapuolta huomattavasti isompi ja osa maistelulautasista ja muista herkuista olikin selkeästi suunniteltu sopivia viinejä silmällä pitäen.

Seuraava kuulostaa sitten ehkä vähän hurjalta, mutta messujen parasta antia minulle oli vegaaniset valmisruuat. Olen jotenkin onnistunut missaamaan nämä melkein totaalisesti. Kasvispiirakasta olin sentään kuullut, mutta siinä se. Nyt olen viisaampi ja ostoskoriin pujahtaa lähiaikoina ainakin mustapapupihvejä ja makaronilaatikkoa. Vegaanien lisäksi näistä on iloa monelle allergiselle. 



Ai niin. Ja taisin piipahtaa kirjamessuillakin. Ihan nopeasti vain... Ja ihan muutaman kirjan löysin. Lahjaksi pääasiassa. Ja no, ehkä joku saattoi tulla ihan vahingossa itsellekin.

Kommentit